קבלה ועב"מים: צורת חיים מחוץ לכדור הארץ

מאת:המרכז לקבלה 
האם קיימים חיים בני תבונה מחוץ לכוכב שלנו? 
האם חוצנים מבקרים אותנו? 
האם אנו יכולים לראות אותם? 

היקום שבו אנו חיים מורכב הרבה יותר ממה שנדמה לנו, וממה שמבין המדע המודרני. המדענים חישבו ומצאו כי הידע המצטבר בפיזיקה ובטכנולוגיית מחשבים מוכפל כל שנתיים. כלומר, כל הידוע לנו כיום הוא רק קצה הקרחון! 


ספר הזוהר מסביר שהיקום שלנו עשוי שבעה ממדים (עולמות), ובכל אחד מהם קיימות ישויות שונות (תיקוני הזוהר כרך י"ז, עמוד צ"ו סעיף רט"ז). דהיינו, עב"מים אינם מגיעים מגלקסיות אחרות, אלא מממדים אחרים. בדרך כלל איננו יכולים לראות אותם, והם אינם יכולים לראות אותנו, למעט במקרים יוצאי דופן. ניתן להשוות זאת לשידור טלוויזיה:

אמנם אנו יכולים להיות "מכוונים" לתחנה אחת מסוימת, אך ישנן הרבה תחנות אחרות המשדרות סביבנו ממש באותו הזמן. 


שבעה סוגי יקום אלה נוצרו לאחר חטא האדם הראשון. הם מוצגים להלן החל מהממד הנמוך ביותר, ועד לממד הגבוה ביותר: 
ארץ: לאחר שאדם וחוה חטאו, הם עזבו את גן העדן. המדרש מציין כי אדם הראשון נזרק למקום של חושך מוחלט. לפני כן הוא חי במציאות שבה ניתן היה לראות הכול, ללא הגבלת זמן של עבר, הווה ועתיד. מקום חשוך זה היה קרוי להב החרב המתהפכת. הזוהר מסביר כי אדם הראשון נבהל מהחושך והחליט להשתנות. לכן הוא הצליח לצאת מהתדר של "ארץ", ועלה למדרגת "אדמה". 


אדמה: אדם וחוה הגיעו אפוא בשלב שני למדרגה זו. כאן נולדו קין והבל, וכאן הרג בנם קין את אחיו הבל. בשל מעשהו השלילי נשלח קין חזרה לממד הנמוך ביותר – "ארץ". "הֵן גֵּרַשְׁתָּ אתִי הַיּוֹם מֵעַל פְּנֵי הָאֲדָמָה וּמִפָּנֶיךָ אֶסָּתֵר וְהָיִיתִי נָע וָנָד בָּאָרֶץ וְהָיָה כָל מֹצְאִי יַהַרְגֵנִי:" (בראשית ד', י"ד). ב"אדמה" קיימים יישובים, והישויות החיות שם זורעות זרעים. הן תמיד עצובות וחסרות שמחה. רמת התדר של הרצון להישגיות אינה מאפשרת להן בחירה חופשית, בדרך שאנו מכירים אותה. הן יכולות לעבור לעולם שלנו, אך כאן הן הופכות לישויות שליליות. 
ואם נחזור שוב ל-קין: מתוך פחד מפני החרב המתהפכת הוא ביקש מחילה על מעשיו. בזכות שינוי מסגרת המודעות שלו הוא הועלה לממד הבא. 


ארקה: כל תושבי ארקה מקורם בקין. הם בעלי "שני ראשים" – הם מסוגלים לשקול בו זמנית בעד ונגד קבלת החלטה מסוימת. הם בעלי רמה בסיסית של בחירה חופשית, אך אינם בעלי מודעות מלאה. חלקם צדיקים וחלקם מרושעים, ואינם אינטליגנטיים במיוחד. מבחינה גופנית הם עשויים להיות גדולים וחזקים מאוד, או בעלי מידות קטנות מאוד. 


בוני מגדל בבל הגיעו לשלושת הממדים הבאים: 
גיא: ספר הזוהר מתאר עולם זה כ "גדול כגיהינום". האנשים עשירים מאוד, בבעלותם אבנים יקרות ומכרות זהב. כל מי שמגיע לכאן יכול לקבל חלק מאוצרות המקום. ממד זה קרוי גם גיהינום, וחלק קטן ממנו חודר גם אל תוך הממד שלנו. מקום המפגש בין שני העולמות נמצא בעמק "גיא בן-הינום" בירושלים (תלמוד בבלי, מסכת עירובין, י"יט, ע'). בתקופות קדומות הרבו להקריב כאן קרבנות אדם במטרה להתחבר לתדר של כישוף (ירמיהו ז', ל"א). 


נשייה: האנשים פה קטנים מאוד. אין להם אף, רק שני חורים. כלומר, חסרה להם יכולת סינון – יכולת לעשות שימוש בכוח התנגדות; הם שוכחים מיד כל מה שהם עושים (נשייה = שכחה). 


נסקה (NASCAR): זהו אתר באמריקה הדרומית המפורסם בזכות הערוצים העמוקים הטבועים בשטחו. הוא ידוע גם בשל עבודת האלילים שנהגה שם ובשליליות הקשורה לכך. על פי הסברה, תלמים אלה נבנו על-ידי שבט האינקה, וניתן לצפות במלוא התמונה רק מגבוה, ממעוף הציפור. אלה הם מעין "סימני דרך" לשדות נחיתה עבור ספינות חלל של חוצנים. בנוסף להיותם עדות לטכנולוגיה משוכללת של ספינות חלל, ערוצים אלה עשויים להיות גם סימנים מעידים ליצורים מ-"נשייה". לאלה יש כאמור בעיית שכחה, והם זקוקים לסימני תזכורת לשם רענון זיכרונם. 


צייה: ממד זה הוא יבש כמו מדבר. האנשים כאן נראים טוב מאוד, אך בהיותם זקוקים למים הם עולים לממד שלנו. הם מופיעים ליד מקורות מים, במיוחד ליד מעיינות טבעיים, אגמים ועצי אשור. הם מגיעים לכאן וחוזרים למקומם. הם בעלי רצון עז לראות ולפגוש אנשים מהממד שלנו. 
תבל: זהו היקום/ הממד שלנו. רק כאן אפשרית בחירה חופשית באמת. 


בחירה החופשית: זוהי היכולת לשנות את "סרט" חיינו ולנווט את גורלנו. מקובלים מלמדים שהבחירה חופשית היחידה שיש לנו היא: האם לשלוט בתגובותינו או לא, האם להיות בורא של עצמנו או להיות בתגובה לרגשותינו ולהכתבות מוחנו. 
רק בממד התבל קיים לחם. על-פי חכמת הקבלה התבונה האנרגטית של לחם מייצגת רצון או אגו. בחירה חופשית קיימת רק כאשר יש מספיק אגו, כאשר הסמל של האגו הוא הלחם, החמץ. 


ספר הזוהר מסביר שקיימות גם רמות גבוהות יותר של תבונה. רמות אלה – כגון מלאכים ונשמות של צדיקים – פועלות כערוצים/"מרכבות" שביכולתם לעזור לנו להגיע למדרגה גבוהה של מודעות. אנו יכולים להסתייע במרכבות אלה במטרה לעלות אל מחוץ לעולם הגשמי שקיים בו "סוף" (הנגרם על-ידי הרצון לקבל לעצמו), ולהגיע לעולם האין-סוף – מקום שאין בו כאוס ואבדן (ספר הזוהר, כרך י"א פרשת ויקרא, סעיף קל"ז-קמ"א, קמ"ד). 

הכלים הבסיסיים שברשותנו לשם התחברות לתדרי מודעות גבוהים יותר הם: 
צירופי האותיות העבריות הכלולים ב-ע"ב שמות. 
ספר הזוהר. 
תפילת "אנא בכח". 

מהי קבלה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.